L.p.
|
Nazwisko i imię
|
TEMAT
|
CEL
|
1.
|
Artysiewicz Dorota
|
Muzyka alternatywna w mainstreamie - czyli jak odbiera ją ogół słuchaczy młodego pokolenia.
|
Poznanie wartości muzyki alternatywnej, zdiagnozowanie wiedzy społeczności uczniowskiej odnośnie muzyki alternatywnej.
|
2.
|
Bartoszuk Barbara
|
Podróże kształcą - poznaj Europę.
|
Wykonanie przez zespoły uczniowskie prezentacji multimedialnych dotyczących warunków środowiska przyrodniczego i walorów turystycznych wybranych krajów Europy.
|
3.
|
Bobka Bogusław
|
Negatywne skutki dopingu w sporcie.
|
Uświadomienie uczniom szkodliwości stosowania środków dopingujących. Nie ma drogi na skróty.
|
4.
|
Bołbot Elżbieta
|
Brytyjskie parki narodowe.
|
pogłębienie wiedzy o Wielkiej Brytanii oraz wykonanie prezentacji multimedialnej w języku angielskim i skoroszytu mających służyć później jako pomoc dydaktyczna w przygotowaniu się uczniów do konkursów.
|
5.
|
Borek Brunon
|
Wpływ rozgrywającego na atmosferę panującą w zespole siatkarskim.
|
Propagowanie piłki siatkowej w społeczności szkolnej.
|
6.
|
Borek Elżbieta
|
SANKTUARIA MARYJNE W MOJEJ OKOLICY.
|
Uczeń zna miejsca kultu maryjnego
-zna historię powstania sanktuarium
-zna historię objawień Maryi
-potrafi wymienić cuda, które się dokonały za przyczyna Maryi
-zna miejsca związane z kultem Maryi.
|
7.
|
Brzezińska Barbara
|
Słowem malowana refleksja o naszym świecie, czyli o języku poezji Wisławy Szymborskiej (album, prezentacja graficzna lub multimedialna).
|
zna wybrane wiersze W. Szymborskiej,
rozumie ich przesłanie,
wskazuje środki poetyckie w tych utworach i określa ich funkcję w danym tekście.
|
8.
|
Brzozowska Agnieszka
|
„ Cuda architektury a bryły złożone” .
|
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej uczniów poprzez obserwowanie, analizowanie i opisywanie otaczającego świata.
|
9.
|
Cieśnielewska Danuta
|
Wyprawy z Pitagorasem.
|
Przygotowanie warsztatów matematycznych propagujących odkrycia Pitagorasa i jego uczniów
|
10.
|
Daniluk Anna Małgorzata
|
Konflikty zbrojne na Bliskim Wschodzie a globalna gospodarka.
|
Zapoznanie uczniów z przyczynami i skutkami wybranych konfliktów na Bliskim Wschodzie i ich wpływem na gospodarkę światową.
|
11.
|
Dobrzyńska Lucyna
|
Jak przygotować organizm do wysiłku fizycznego?
|
Umiejętność przeprowadzenia rozgrzewki przed wysiłkiem fizycznym.
|
12.
|
Ejsmont Grzegorz
|
Uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 18 w Białymstoku –medaliści Gimnazjady Miasta Białegostoku i Województwa Podlaskiego w lekkiej atletyce jako przykład łączenia nauki z zainteresowaniami sportowymi.
|
Promocja sportu jako zdrowego stylu życia.
|
13.
|
Fiłończuk Joanna
|
O rycerzach dawnych i współczesnych - próba analizy rycerskości na podstawie znanych tekstów kultury i spostrzeżeń ucznia.
|
Poznanie różnych tekstów kultury prezentujących postać rycerza (np. Legendy arturiańskie, H.Sienkiewicz "Krzyżacy", "Potop"), określenie zmian (i ich przyczyn) w wizerunku współczesnego "rycerza".
|
14.
|
Grygoruk Michał
|
Walory zdrowotne uprawiania piłki nożnej halowej (futsal).
|
Zachęcenie uczniów do uprawiania sportu, w szczególności futsalu - uświadomienie uczniom jakie korzyści zdrowotne niesie ze sobą uprawianie futsalu - poprawa umiejętności współpracy w grupie - poprawa samodyscypiliny
|
15.
|
Grzegorek Jolanta
|
Rola sportu w życiu.
|
Przedstawienie zalet (wad) uprawiania sportu. Dyskusja. Zachęcenie młodzieży do aktywnego spędzania wolnego czasu.
|
16.
|
Grzegorek Sebastian
|
Rola Libero w piłce siatkowej.
|
Zapoznanie się z rolą zawodnika Libero w piłce siatkowej.
|
17.
|
Harasimowicz Piotr
|
„Świątynie w naszym regionie”.
|
Zapoznanie młodzieży z bogactwem kultury i architektury regionu.
Kształtowanie postawy rozumienia potrzeby zachowania dzieł kultury dla przyszłych pokoleń.
|
18.
|
Janczarska Ewa
|
Dziedzictwo starożytnej matematyki.
|
Poznanie osiągnięć starożytnych filozofów (Pitagoras, Tales, Archimedes) z zakresu matematyki i ich użyteczności w czasach współczesnych.
|
19.
|
Kalina Mirosława
|
Szukamy danych o naszych przodkach. Jak odtworzyć drzewo genealogiczne rodziny?
|
Gromadzenie danych z archiwum w celu odtworzenia związków genealogicznych.
|
20.
|
Kalinowski Krzysztof
|
Wpływ aktywności fizycznej na organizm.
|
Uświadomienie uczniom wpływu aktywności fizycznej na nasze zdrowie, - zwiększenie świadomości młodzieży do systematycznego podejmowania aktywności fizycznej.
|
21.
|
Klimaszewski Jacek
|
Bądź zdrów - hartuj się.
|
Poznanie sposobów hartowania organizmu i podnoszenie odporności na choroby.
|
22.
|
Lajdorf Barbara
|
Matrioszka- jej miejsce w rosyjskim folklorze.
|
Wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji na temat rosyjskiego folkloru. Poznajemy symbole Rosji- matrioszka i jej miejsce w kulturze tego kraju.
|
23.
|
Leszkowicz Celina
|
Wykrywanie białka w artykułach spożywczych.
|
Poznanie artykułów spożywczych bogatych w białko. Propagowanie zdrowego odżywiania.
|
24.
|
Lewończuk Konrad
|
Wpływ treningu na wydolność i sprawność fizyczną.
|
Zwiększenie świadomości wpływu wysiłku na organizm
|
25.
|
Lis Magdalena
|
Niemiecka kuchnia, niemieckie zwyczaje kulinarne.
|
Poznanie typowych dań niemieckich, poszerzenie słownictwa związanego z kuchnią niemiecką, przygotowanie przepisów z polecanymi daniami, integracja uczniów poprzez wspólne przedsięwzięcie kulinarne, przygotowanie wybranych dań.
|
26.
|
Lompart Maria
|
„Naprawdę, jaka jesteś, nie wie nikt…” Portret kobiety w literaturze, muzyce i sztuce.
|
Cel ogólny: stworzenie prezentacji multimedialnej, ekspozycji plastycznej oraz oprawy muzycznej służące wzbogaceniu wiedzy na temat motywu kobiety w literaturze i sztuce.
|
27.
|
Łapiński Adam
|
"Meine Traumschule - Moja szkoła marzeń".
|
Poznanie i utrwalenie słownictwa związanego z budynkiem szkoły oraz doskonalenie umiejętności Opisywania poszczególnych lekcji, nauczycieli, uczniów oraz zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem konstrukcji gramatycznych / Praepositionen mit Dativ; ich meine; ich glaube; meiner Meinung nach.
|
28.
|
Maliszewski Krzysztof
|
Marzenia a możliwości. Jaki zawód chciałbym wykonywać w przyszłości?
|
Uczeń rozumie rolę świadomego wyboru dalszej drogi kształcenia i przyszłego zawodu.
|
29.
|
Marczuk Andrzej
|
"Aktywność fizyczna".
|
Rola i znaczenie w życiu człowieka. Formy ruchu dla różnych grup wiekowych."
|
30.
|
Mroziewska Ewa
|
„Prawdziwe i bezpieczne życie – to zdrowe życie”.
|
Podniesienie poziomu wiedzy i wdrażanie zasad prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej u młodzieży poprzez kształtowanie prozdrowotnych postaw i w konsekwencji zapobieganie rozwojowi nadwagi i otyłości oraz innym chorobom przewlekłym. Nabywanie umiejętności odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo.
|
31.
|
Nieścior Grażyna
|
"Focus on Poland / Białystok”
|
Zaprezentowanie własnego miasta (regionu lub kraju) w formie literacko-plastycznej; poszerzenie wiedzy oraz wzbogacenie słownictwa związanego z historią, geografią, literaturą, kulturą, sztuką oraz postaciami słynnych Polaków / białostoczan.
|
32.
|
Paszkowska Hanna
|
Maria Curie - Skłodowska nasza duma narodowa.
|
Zapoznanie z osiągnięciami oraz wpływ na rozwój cywilizacji.
|
33.
|
Pawelska Mirosława
|
Obrazy słowem malowane. Piękno przyrody w poezji i prozie.
|
Ukazanie literackich obrazów przyrody w wybranych utworach poetyckich i prozatorskich z uwzględnieniem środków artystycznego wyrazu i ich funkcji w tekście.
|
34.
|
Rećko Joanna
|
To i owo o Unii Europejskiej.
|
Rozbudzenie zainteresowania młodzieży historią integracji Polski z UE w 10 rocznicę przystąpienia naszego kraju do struktur unijnych.
|
35.
|
Rekść Piotr
|
Mechanizm skurczu mięśni podczas wysiłku fizycznego.
|
Rozwijanie wiedzy ucznia z zakresu anatomii i fizjologii człowieka. Uczeń poznaje jak jest zbudowane jego ciało i dowiaduje się o procesach, które w nim zachodzą.
|
36.
|
Romańczuk Iwona
|
O naszym Prawosławiu.
|
Zainteresowanie uczniów wartościami duchowymi płynącymi z tradycji Cerkwi Prawosławnej.
|
37.
|
Ks. Romańczuk Mariusz
|
Podlasie świątyniami słynie.
|
Zapoznanie z bogactwem architektonicznym świątyń prawosławnych.
|
38.
|
Sepko Marzanna
|
"W zdrowym ciele zdrowy ruch".
|
Kształtowanie postaw propagujących zdrowy styl życia. Uświadamianie uczniom potrzeb racjonalnego odżywiania oraz Systematycznego wdrażania do aktywnego wypoczynku.
|
39.
|
Siemiończyk Regina
|
A Guide to British Cuisine.
|
Poznanie tradycyjnych dań kuchni brytyjskiej, opracowanie książki kucharskiej.
|
40.
|
Sobolewska Bożena
|
Jem aby żyć, czy żyję aby jeść?
|
Poznanie zasad zdrowego żywienia oraz skutków nieodpowiedniego odżywiania.
|
41.
|
Sołowianowicz Joanna
|
„Teenagers and money” - (Nastolatki i pieniądze).
|
Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z gospodarowaniem pieniędzmi przez młodzież.
|
42.
|
Suproń Jarosław
|
Osiągnięcia Publicznego Gimnazjum 18 w Lidze lekkoatletycznej dziewcząt i chłopców 2004-2013 roku.
|
Zapoznanie z sukcesami uczniów PG 18 w zawodach lekkoatletycznych. Kształtowanie współpracy w zespole rówieśniczej.
|
43.
|
Szymańska Barbara
|
Rola celulozy w przyrodzie i gospodarce człowieka.
|
Uświadomienie roli celulozy w przyrodzie i gospodarce człowieka.
|
44.
|
Śliżewska Maria
|
"Fizyka w kuchni - przepis na ... z nutką fizyki".
|
Pokazanie obecności fizyki wszędzie wokół nas i uzmysłowienie, że zrozumienie jej praw ułatwia życie.
|
45.
|
Turowska – Kuzyka Bogusława
|
"Wielościany, które cieszą wzrok i pobudzają wyobraźnię".
|
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej (w tym sprawności manualnej) i intuicji matematycznej.
|
46.
|
Tylicka Marzena
|
Kolorowy świat chemii.
|
Udowodnienie, że nauka chemii może być ciekawa i fascynująca poprzez wykonanie barwnych doświadczeń chemicznych.
Zebranie informacji oraz pogłębienie i utrwalenie wiedzy Na temat wskaźników (indykatorów), skali pH, reakcji zobojętniania, reakcji strącania osadów, właściwości kwasów i zasad oraz przygotowanie zestawu doświadczeń dających efekty barwne.
|
47.
|
Waszkiewicz Joanna
|
Zaprezentuj muzykę popularną w Wielkiej Brytanii od lat 60-tych do czasów współczesnych i przeanalizuj jej zmiany.
|
Uczeń zapoznaje się z głównymi trendami muzycznymi na przełomie XX i XXI wieku, dostrzega zmiany i upodobania muzyczne społeczeństwa angielskiego, poznaje zmiany kulturowe zachodzące od lat 60-tych do czasów współczesnych.
|
48.
|
Zajko Zbigniew
|
Wątek polski w historii Igrzysk Olimpijskich.
|
Przybliżenie sylwetek polskich sportowców. Zainteresownie historią Igrzysk Olimpijskich. Wskazanie właściwych wzorów do naśladowania. Propagowanie idei olimpijskiej.
|
49.
|
Zajkowska Barbara
|
Najlepsi lekkoatleci województwa podlaskiego.
|
Poznanie postaci najwybitniejszych lekkoatletów województwa podlaskiego, - wpojenie wartości patriotycznych poprzez poszanowanie trudu sportowców, - kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
|
50.
|
Zdanowicz Eugeniusz
|
Psychologiczne aspekty gry w piłkę siatkową.
|
Popularyzacja siatkówki.
|