Nasze MOTTO

Z wszystkich ludzkich rzeczy tylko wiedza jest nieśmiertelna. Plutarch

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
PROJEKT EDUKACYJNY

Projekt edukacyjny - aktualne informacje

Drukuj
projekt pg18 
Rok szkolny 2016/2017

Lista tematów projektów edukacyjnych dla klas II rok. szk. 2016_2017

Lista projektów z podziałem na klasy

Lista projektów z podziałem na nauczycieli

19 październik 2016 – środa – 16.25 – 17.10 sala 144 – p. Alina Wardowicz, p. Krzysztof Klem

20 październik – czwartek – 16.25 – 17.10 sala 144  p. Joanna Rećko, p. Krzysztof Klem

21 październik – piątek – p. Alina Wardowicz od 10.45-15.25 sala 113

05.10.2016 r. -12 .10.2016 r. wychowawcy klas II zapoznają uczniów z propozycjami tematów projektów.

  19.10.2016 r. - 21.10.2016 r. zespół koordynatorów przyjmuje zapisy uczniów do wybranego projektu.


Harmonogram realizacji projektu edukacyjnego w klasach drugich w roku szkolnym 2016/2017:

             Do 28.09.2016r. wychowawcy informują uczniów i rodziców o warunkach realizacji projektu (wychowawcy kl. II dzielą klasę na grupy projektowe: najlepiej 4-5 osób min. 3, a max 6).
            Do 30.09.2016 r. nauczyciele przedstawiają temat i cel projektu koordynatorom wysyłając tematy na adres email
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. wg wzoru: nazwisko i imię nauczyciela, temat, cel (jeden, ogólny)
            Do 03.10.2016 r. Dyrektor zatwierdza listę z tematami projektów.
            05.10.2016 r. -12 .10.2016 r. wychowawcy klas II zapoznają uczniów z propozycjami tematów projektów.
            19.10.2016 r. - 21.10.2016 r. zespół koordynatorów przyjmuje zapisy uczniów do wybranego projektu.
            Do 31.10.2016 r. koordynatorzy przedstawiają Dyrektorowi listę projektów, które będą realizowane w bieżącym roku szkolnym.
            Do 31.05.2017 r. nauczyciele – opiekunowie grup projektowych złożą dokumentację z realizacji projektu w sekretariacie szkoły.
Koordynatorzy przygotowują na koniec roku szkolnego sprawozdanie z realizacji projektu.
Wychowawcy klas III zobowiązani są sprawdzić, czy wszyscy uczniowie zrealizowali projekt w ubiegłym roku szkolnym. Jeśli któryś z uczniów nie zrealizował projektu, należy zgłosić to koordynatorom do 26.09.2016 roku.

Koordynatorzy: Alina Wardowicz, Joanna Rećko, Krzysztof Klem



Rok szkolny 2015/2016


Harmonogram realizacji projektu edukacyjnego w klasach drugich w roku szkolnym 2015/16:

Do 24.09.2015r. wychowawcy informują uczniów i rodziców o warunkach realizacji projektu (wychowawcy kl. 2 dzielą klasę na grupy projektowe najlepiej 4-5 osób min. 3-max 6).
Do 24.09.2015 r. nauczyciele przedstawiają temat i cel projektu koordynatorom wysyłając tematy na adres email Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. wg wzoru: nazwisko i imię nauczyciela, temat, cel (ogólny, jeden)
Do 30.09.2015 r. dyrektor zatwierdza listę projektów.
02.10.2015 r. -12 .10.2015 r. wychowawcy klas II zapoznają uczniów z propozycjami tematów projektów.
19.10.2015 r. - 21.10.2015 r. zespół koordynatorów przyjmuje zapisy uczniów do wybranego projektu.
Do 30.10.2015 r. koordynatorzy przedstawiają dyrektorowi listę projektów, które będą realizowane w tym roku szkolnym.
Do 30.05.2016 r. nauczyciele – opiekunowie grup projektowych złożą dokumentację z realizacji projektu w sekretariacie szkoły.
Koordynatorzy przygotowują na koniec roku szkolnego sprawozdanie z realizacji projektu.
Wychowawcy klas III zobowiązani są sprawdzić, czy wszyscy uczniowie zrealizowali projekt w ubiegłym roku szkolnym. Jeśli któryś z uczniów nie zrealizował projektu, należy zgłosić to koordynatorom do 24.09.2015 roku.

Koordynatorzy Ewa Mroziewska, Barbara Bartoszuk, Krzysztof Klem




Listy tematów projektów realizowanych w roku szkolnym 2014/2015

KARTA PROJEKU

pobierz
 
 Przypominamy, iż każdy nauczyciel ma obowiązek dostarczyć do koordynatorów wypełnioną (dla każdej grupy)
KARTĘ PROJEKTU (wzór do pobrania) w terminie do 29 maja 2015 r.


Dyżury koordynatorów przyjmujących zapisy grup projektowych

do poszczególnych nauczycieli (decyduje kolejność zgłoszeń! )

15 październik 2014 – środa – 17.15 – 18.30 sala 144

– p. Alina Wardowicz, p. Maria Białasz, p. Krzysztof Klem

16 październik – czwartek – 15.35 – 17.00 sala 144
p. Alina Wardowicz, p. Maria Białasz, p. Krzysztof Klem

17 październik – piątek – p. Alina Wardowicz od 8.00-10.45 sala 113
17 październik – piątek - p. Maria Białasz od 11.50 – 14.30 sala223



Projekt w roku szkolnym 2014-2015

Koordynatorzy: Maria Białasz, Alina Wardowicz, Krzysztof Klem

Harmonogram realizacji projektu edukacyjnego w klasach drugich:
Do 22.09.2014 r. wychowawcy informują uczniów i rodziców o warunkach realizacji projektu (wychowawcy kl. 2 dzielą klasę na grupy projektowe najlepiej 4-5 osób min. 3-max 6).
Do 22.09.2014 r. nauczyciele przedstawiają temat i cel projektu koordynatorom wysyłając tematy na adres email Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
wg wzoru: nazwisko i imię nauczyciela, temat, cel (ogólny, jeden)

Do 30.09.2014 r. dyrektor zatwierdza listę projektów.
01.10.2014 r. - 10.10.2014 r. wychowawcy klas II zapoznają uczniów z propozycjami tematów projektów.
15.10.2014 r. - 17.10.2014 r. zespół koordynatorów przyjmuje zapisy uczniów do wybranego projektu.
Do 27.10.2014 r. koordynatorzy przedstawiają dyrektorowi listę projektów, które będą realizowane w tym roku szkolnym.
Do 29.05.2015 r. nauczyciele – opiekunowie grup projektowych złożą dokumentację z realizacji projektu w sekretariacie szkoły.

Koordynatorzy przygotowują na koniec roku szkolnego sprawozdanie z realizacji projektu.

Wychowawcy klas III zobowiązani są sprawdzić, czy wszyscy uczniowie zrealizowali projekt w ubiegłym roku szkolnym. Jeśli któryś z uczniów nie zrealizował projektu, należy zgłosić to koordynatorom do 22.09.2014 roku.




Listy tematów projektów realizowanych w roku szkolnym 2013/2014

oraz




UWAGA UCZNIOWIE KLAS DRUGICH !!!

Dyżury koordynatorów przyjmujących zapisy

do poszczególnych nauczycieli (decyduje kolejność zgłoszeń!)
 

15 październik 2013 – wtorek – 16.30 – 18.00 sala 144

– p. Alina Wardowicz, p. Monika Lisowska, p. Krzysztof Klem

16 październik – środa – 16.30 – 17.30 sala 144

17 październik – czwartek – długie przerwy – sala 144 

  18 październik – piątek – 14.00 – 15.00 – sala 113 – p. Alina Wardowicz
Projekt edukacyjny rok szk. 2013/2014


Koordynatorzy: Monika Lisowska, Alina Wardowicz, Krzysztof Klem

Harmonogram realizacji projektu edukacyjnego w klasach drugich:

Do 20.09.2013 r. wychowawcy informują uczniów i rodziców o warunkach realizacji projektu (wychowawcy kl. 2 dzielą klasę na grupy projektowe najlepiej 4-5 osób min. 3-max 6).

Do 23.09.2013 r. nauczyciele przedstawiają temat i cele projektu koordynatorom wysyłając tematy na adres email Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Do 30.09.2013 r. dyrektor zatwierdza listę projektów.

1.10.2013 - 11.10.2013 r. wychowawcy klas II zapoznają uczniów z propozycjami tematów projektów.

15.10.2013 - 18.10.2013 r. zespół koordynatorów przyjmuje zapisy uczniów do wybranego projektu.

Do 28.10.2013 r. koordynatorzy przedstawiają dyrektorowi listę projektów, które będą realizowane w tym roku szkolnym.

 

 

Koordynatorzy przygotowują na koniec roku szkolnego sprawozdania z realizacji projektu.

Wychowawcy klas III zobowiązani są  sprawdzić, czy wszyscy uczniowie zrealizowali projekt w ubiegłym roku szkolnym. Jeśli któryś z uczniów nie zrealizował projektu, należy zgłosić to koordynatorom do 27.09.2013 roku.
 
 

Projekt edukacyjny rok szk. 2012/2013
 
 

KARTA PROJEKU

pobierz
 
 
 
 
Przypominamy, iż każdy nauczyciel ma obowiązek dostarczyć do koordynatorów wypełnioną (dla każdej grupy)
KARTĘ PROJEKTU (wzór do pobrania) w terminie do 31 maja 2013 r.
 

 
 
Zgodnie z harmonogramem,
koordynatorzy do 26.10.2012 przedstawiają dyrektorowi tematy projektów
realizowanych w roku szkolnym 2012/2013.
 

 


 

 

Lista tematów projektów edukacyjnych rok szk. 2012/2013 <kliknij>

 



Lista nauczycieli którzy przesłali temat i cel projektu.

ADRES EMAIL do przesyłania tematów i celów projektu edukacyjnego

(do 17 września 2012)

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
 
 

Rok szkolny 2012/2013

Harmonogram realizacji

projektu edukacyjnego w klasach drugich:

 

 

  • Do 14.09.2012 r. wychowawcy informują uczniów i ich rodziców o warunkach realizacji projektu.
  • Do 17.09.2012 r. nauczyciele przedstawiają temat i cele projektu koordynatorom.
  • Do 28.09.2012 r. dyrektor zatwierdza listę projektów.
  • 1.10.2012 – 12.10.2012 r. wychowawcy klas II zapoznają uczniów z propozycjami tematów projektów.
  • 15.10.2012– 19.10.2012 r. zespół koordynatorów przyjmuje zapisy uczniów do wybranego projektu.
  • Do 26.10.2012 r. koordynatorzy przedstawiają dyrektorowi listę projektów, które będą realizowane w tym roku szkolnym.
  • Koordynatorzy przygotowują na koniec roku szkolnego sprawozdania z realizacji projektu.
  • Wychowawcy klas III obowiązani są sprawdzić, czy wszyscy uczniowie zrealizowali projekt w ubiegłym roku szkolnym.

Koordynatorzy: Rećko Joanna, Dorota Ponikarczyk, Klem Krzysztof,

  




 
 
Rok szkolny 2011/2012
UWAGA NAUCZYCIELE PROJEKTOWNICY!

Przypominamy, iż do końca maja należy dostarczyć Karty Projektu.

W rubryce „Ocena zaangażowania uczniów” należy wpisać tak ocenę opisową, aby wychowawca miał jasny komunikat o zaangażowaniu ucznia w realizację projektu, gdyż jest to m.in. kryterium wystawienia ocen z zachowania.

KARTA PROJEKTU wzór do pobrania

Uaktualniony fragment WSO dotyczący kryteriów wystawiania ocen z zachowania (doc).

 
 
Koordynatorzy

UWAGA UCZNIOWIE KLAS DRUGICH !!!

Wychowawcy podzielili już Was na grupy projektowe

 

i zapoznali z propozycjami tematów.

 

Dyżury koordynatorów przyjmujących zapisy

 

do poszczególnych nauczycieli (decyduje kolejność zgłoszeń!)

 

 

 

18 październik – wtorek – 16.15 – 17.30 sala 142

– p. Maria Białasz, p. Joanna Rećko, p. Krzysztof Maliszewski

19 październik – środa – 15.20 – 16.20 sala 223

– p. Maria Białasz

20 październik – czwartek – 8.00 – 8.50 – sala 102  

 

– p. Joanna Rećko

  21 październik – piątek – 13.45 – 14.30 – sala 142

p. Krzysztof Maliszewski

 

Zapraszamy !!!

 

            Koordynatorzy.

UWAGA UCZNIOWIE KLAS DRUGICH !!!

Wychowawcy podzielili już Was na grupy projektowe

i zapoznali z propozycjami tematów.

Dyżury koordynatorów przyjmujących zapisy

do poszczególnych nauczycieli (decyduje kolejność zgłoszeń!)

ü 18 październik – wtorek – 16.15 – 17.30 sala 142

– p. Maria Białasz, p. Joanna Rećko, p. Krzysztof Maliszewski

ü 19 październik – środa – 15.20 – 16.20 sala 223  

– p. Maria Białasz

ü 20 październik – czwartek – 8.00 – 8.50 – sala 102  

– p. Joanna Rećko

ü  21 październik – piątek – 13.45 – 14.30 – sala 142

p. Krzysztof Maliszewski

Zapraszamy !!!

            Koordynatorzy.


Lista tematów projektów edukacyjnych w roku szkolnym 2011/2012


UWAGA NAUCZYCIELE PROJEKTOWNICY!

Przypominamy, iż do końca maja należy dostarczyć Karty Projektu.

W rubryce „Ocena zaangażowania uczniów” należy wpisać tak ocenę opisową, aby wychowawca miał jasny komunikat o zaangażowaniu ucznia w realizację projektu, gdyż jest to m.in. kryterium wystawienia ocen z zachowania.

Fragmenty Statutu Szkoły:

„Kryteria wystawiania ocen z zachowania:

a) ocenę wzorową
 

podczas realizacji projektu gimnazjalnego czynnie uczestniczył
w formułowaniu tematu projektu, aktywnie uczestniczył
w kluczowych działaniach na poszczególnych etapach jego realizacji,

b) ocenę bardzo dobrą

 

pełnił aktywną rolę podczas realizacji projektu gimnazjalnego wspomagając członków zespołu,

c) ocenę dobrą

 

spełnia wszystkie wymagania niezbędne do uzyskania oceny bardzo dobrej i wzorowej, lecz nie przystąpił do realizacji projektu edukacyjnego lub nie wywiązał się całkowicie z przydzielonych mu zadań,

d) ocenę poprawną

 

spełnia wszystkie wymagania niezbędne do uzyskania oceny dobrej, lecz nie przystąpił do realizacji projektu edukacyjnego lub nie wywiązał się całkowicie z przydzielonych mu zadań,

e) ocenę nieodpowiednią

 

często zaniedbywał swoje obowiązki podczas realizacji projektu edukacyjnego lub odmawiał współpracy, co miało wpływ na przebieg przyjętego przez zespół harmonogramu pracy i wiązało się ze zwiększeniem obowiązków innych członków zespołu projektowego,

f) ocenę naganną

 

nie przystąpił do realizacji projektu lub nie wywiązał się ze swoich obowiązków mimo rozmów z członkami zespołu i opiekunem projektu, a jego postawa była lekceważąca zarówno w stosunku
do członków zespołu, jak i opiekuna.”

Koordynatorzy
 
 


 Jesteśmy przekonani, iż prace w grupach projektowych już Państwo z uczniami rozpoczęli.

 Przypominamy, iż każdy nauczyciel ma obowiązek dostarczyć do koordynatorów wypełnioną (dla każdej grupy) KARTĘ PROJEKTU (wzór do pobrania) w terminie do 31 maja 2011 r.

 Wszystkie inne dowody współpracy ze swoimi podopiecznymi, np. instrukcje, listy obecności, prace uczniów, zdjęcia, nagrania, itp. powinniście Państwo zachować do chwili zakończenia edukacji tych uczniów w naszej szkole.

Nauczyciele, którzy planują dokonać publicznej prezentacji swojego projektu podczas imprezy „Trzymaj formę”, mogą zaprosić nas, abyśmy to dzieło mogli uwiecznić na fotografii.

 

Maria Białasz, Mirosława Kalina, Krzysztof klem

 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
Projekt edukacyjny to zespołowe, planowe działania uczniów,
mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu
z zastosowaniem różnorodnych metod.
 

 


KARTA PROJEKU

pobierz


 

 
 

 
 
Szczegółowe warunki realizacji projektu

w roku szkolnym 2010/2011.
 
 
  • Do 30 listopada 2010 r. - wychowawca klasy, która realizować będzie projekt edukacyjny, informuje uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego.
  • Do 10 grudnia 2010 r. - wszyscy nauczyciele przedstawiają zespołowi koordynatorów temat i cele projektu.
  • Do 15 grudnia 2010 r. - dyrektor zatwierdza listę tematów.
  • Od 10 do 21 stycznia 2011 r. – wychowawca zapoznaje uczniów z tematami projektów oraz dzieli klasę na grupy projektowe (3- 6 uczniów).
  • Od 8 do 11 lutego 2011 r. – zespół koordynatorów przyjmuje zapisy uczniów do konkretnych projektów (maksymalnie 3 grupy do jednego nauczyciela; decyduje kolejność zgłoszeń).
  • Do 14 lutego 2011 r. – zespół koordynatorów przedstawia dyrektorowi listę projektów realizowanych w bieżącym roku szkolnym
  • Do 22 czerwca 2011 r. – zespół koordynatorów przedstawia radzie pedagogicznej sprawozdanie z realizacji projektów w roku szkolnym 2010/2011.
 

 

Regulamin realizacji projektów edukacyjnych

w Publicznym Gimnazjum nr 18

im. króla Stefana Batorego w Białymstoku
(plik pdf)

pobierz
 
 

 
 
 
PORADNIKI DO POBRANIA
 
 
 
 
METODA PROJEKTÓW.
PORADNIK DLA NAUCZYCIELI I DYREKTORÓW GIMNAZJÓW.
AGNIESZKA MIKINA, BOŻENA ZAJĄC
 
 
 
Jak organizować i prowadzić gimnazjalne projekty edukacyjne.
Poradnik dla dyrektorów, szkolnych organizatorów i opiekunów projektów.
Jacek Strzemieczny
 
 

UWAGA UCZNIOWIE KLAS DRUGICH !!!

Wychowawcy podzielili już Was na grupy projektowe

i zapoznali z propozycjami tematów.

Dyżury koordynatorów przyjmujących zapisy

do poszczególnych nauczycieli (decyduje kolejność zgłoszeń!)


 

18 październik – wtorek – 16.15 – 17.30 sala 142

– p. Maria Białasz, p. Joanna Rećko, p. Krzysztof Maliszewski

19 październik – środa – 15.20 – 16.20 sala 223

– p. Maria Białasz

20 październik – czwartek – 8.00 – 8.50 – sala 102  

– p. Joanna Rećko

  21 październik – piątek – 13.45 – 14.30 – sala 142

p. Krzysztof Maliszewski

Zapraszamy !!!

            Koordynatorzy.

UWAGA UCZNIOWIE KLAS DRUGICH !!!

 

Wychowawcy podzielili już Was na grupy projektowe

i zapoznali z propozycjami tematów.

Dyżury koordynatorów przyjmujących zapisy

do poszczególnych nauczycieli (decyduje kolejność zgłoszeń!)

ü 18 październik – wtorek – 16.15 – 17.30 sala 142

– p. Maria Białasz, p. Joanna Rećko, p. Krzysztof Maliszewski

ü 19 październik – środa – 15.20 – 16.20 sala 223

– p. Maria Białasz

ü 20 październik – czwartek – 8.00 – 8.50 – sala 102

– p. Joanna Rećko

ü  21 październik – piątek – 13.45 – 14.30 – sala 142

p. Krzysztof Maliszewski

 

 

 

Zapraszamy !!!

            Koordynatorzy.

 
Ulti Clocks content

wyszukiwarka

 

ksz zaw

 

ksz og

logo ster

 

logo unicef

logo sz r trakt

logosiatka

LOGO siatka

Batory 18 - Białystok

sos